sobota, 15 stycznia 2011

Coś z polskiego podwórka. Part II.

Michał Urbaniak urodzony w 1943 roku w Warszawie. Gra na saksofonie i skrzypcach. Jest także kompozytorem. Komponuje muzykę do przedstawień teatralnych, filmów i programów telewizyjnych.

Michał Urbaniak

Muzyka Urbaniaka do filmu "Dług"


Ostatni dwupłytowy album zatytułowany " Miles of Blue" ukazał się w 2009 roku. Płyta nagrana z wieloma świetnymi muzykami z Polski oraz zagranicy w hołdzie dla genialnego Milsa Davis'a.


Miles Davis.


Nie jest to typowy jazz, jaki dotąd nagrywał Urbaniak. Album jest bardziej nowoczesny. Na płycie pierwszej "The Master" słychać trochę popu i funku, z kolei na drugiej znajdziemy remixy, zatytułowane "Raps, Remixes & All that UrbStuff!". Udzielają się tu Mika Urbaniak (córka), O.S.T.R., Kenny Muhamadd. Takie połączenie jest dobrym sposobem na zwrócenie uwagi młodszych słuchaczy, fanów muzyki rap czy hip hop, mnie osobiście album średnio przekonuje. 



Z " Miles of Blue" najbardziej do gustu przypadł mi utwór "Romance". Dynamiczny, przepełniony starymi elektrycznymi instrumentami, charakterystycznymi dla twórczośći Urbaniaka w latach 70. Interesująca jest też  kompozycja "Facts of Life". Wydaje mi się, że album warto przesłuchac chociażby z czystej ciekawości ;)

link do piosenki:


2 komentarze:

  1. "Romance" to dobra nuta jest :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Urbaniak świetna postać, bardzo utalentowany człowiek. Oglądałam niedawno film dokumentalny z jego udziałem i powiem szczerze że ma na czym nosić beret to bardzo mądry gość.

    OdpowiedzUsuń