poniedziałek, 3 stycznia 2011

Scorch Trio

Scorch Trio jest to grupa z Helsinek, założona w 1999 roku. członkowie zespołu:

  • Raoul Bjorkenheim - gitara
  • Ingebrigt Haker Flaten - bass
  • Frank Rosaly - perkusja
    Gdy grupa zaczynała na perkusji grał Paal Nilsen-Love. Nie tak dawno jednak, zdecydował opuścić zespół by realizować inne projekty, a jego miejsce zajął Frank Rosaly, który wcześniej występował między innymi z Kenem Vandermarkiem i Joshem Bermanem. Rezultaty zmiany są bardzo korzystne, przynajmniej dla mnie ...


    Muszę przyznać, że nigdy nie byłam fanką Scorch Trio, aż do momentu kiedy usłyszałam ich ostatni album " Melaza", który bardzo pozytywnie mnie zaskoczył.
    Moim ulubionym numerem na tej płycie (choć naprawdę jest mi ciężko wybrać jeden) jest chyba tytułowa "Melaza"- trzy minuty wspaniałego rockowego jazzu. Kolejnym majstersztykiem jest "Fajao". Pokazuje on świetną wymianę pomiędzy gitarą Raoula i perkusją Franka, co moim zdaniem, doskonale pokazuje jak świetnie Rosaly zgrał się z resztą grupy.



    Wiadomo, że "Melaza" nie przypadnie każdemu do gustu, ale bez wątpienia jest warta wysłuchania. Ja osobiście gorąco polecam ;)

    Dla zainteresowanych podaję stronę myspace zespołu, gdzie możecie się bliżej zapoznać z jego twórczością http://www.myspace.com/scorchtrio

    1 komentarz: